1. W skład Rady Rodziców wchodzą przedstawiciele rodziców, po jednym przedstawicielu z każdej klasy.
2. Rada Rodziców działa na podstawie swego regulaminu, który nie może być sprzeczny ze statutem szkoły.
3. Rada Rodziców może wspierać działalność statutową szkoły i gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł.
4. Zebrania Rady Rodziców winny odbywać się wyłącznie na terenie szkoły.
5. Rodzice mają prawo do: znajmości statutu znajmości planów i kierunku rozwoju szkoły znajmości zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych w szkole i danej klasie znajmości przespisów dotyczących regulaminu oceniania, klasyfikowania i promowania uzyskania w każdym czasie rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego zachowania, postępów w nauce, przyczyn niepowodzeń 6. Rada Rodziców w porozumieniu z Radą pedagogiczną uchwala program wychowawczy i profilaktyczny szkoły oraz opiniuje projekt rocznego planu finansowego szkoły i program efektywności kształcenia lub wychowania.